خرید فرش ماشینی در تبریز

خرید فرش ماشینی در تبریز

 فرش ماشینی گونه‌ای مصنوعی از قالی است که بر خلاف قالی دستبافت توسط ماشین‌آلات صنعتی بافته می‌شود.
به دلیل سرعت تولید و همچنین ارزان بودن مواد اولیه نسبت به قالی دستبافت قیمت ارزانتری دارد و از مزایای آن ساده‌تر بودن اجرای آن، بهتر بودن نقش و باکیفیت‌تر انواع تصاویر هنری و شخصی روی آن است.
در ابتدا شاید کسی گمان نمی­ کرد این نوع از فرش ­ها بتوانند با فرش ­های دستباف رقابت کنند اما با توجه به بالا بودن قیمت فرش دستباف و همچنین به علت تنوع بسیار زیاد فرش­ های ماشینی در طرح و رنگ و کیفیت، بسیاری از افراد به سمت این فرش ­ها تمایل بیشتری پیدا کردند. به طوری که امروزه فرش ماشینی یکی از پرطرفدارترین صنایع دستی به شمار می­رود.
خرید فرش ماشینی در تبریز

خرید فرش ماشینی در تبریز

جنس الیاف به کار رفته در فرش ماشینی چیست؟

فرش­های ماشینی امروزی با الیافی گوناگون و با کیفیت­های مختلف تولید می­شوند.
از جمله مهم­ترین الیاف به کار رفته در این فرش­ها می­توان به نخ­ های پلی­ استر یا ابریشم مصنوعی، پلی­ پروپیلن و الیاف اکریلیک اشاره کرد.
در این بین به نظر می­رسد فرش­های بافته شده از الیاف اکریلیک هیت ست شده، از دوام بالاتری برخوردار هستند و میزان پرز دهی کمتری نیز دارند. به همین علت در سال­های اخیر این نوع از فرش ­ها محبوب­تر بوده­ اند.

منظور از تراکم و شانه در فرش چیست ؟

یکی از مهم ترین عواملی که در بررسی انواع فرش ماشینی حائز اهمیت است تراکم و شانه فرش است.
در واقع پیکره فرش ماشینی را اجزایی تشکیل می دهند. این اجزا نخ های تار و پودند که به صورت افقی و عمودی در هم بافته می شوند. به تعداد ریشه یا گره در هر متر مربع از عرض فرش را شانه می گویند.
برای مثال فرش ماشینی 700 شانه به این معنی می باشد که در هر متر مکعب از عرض فرش معادل 700ریشه (گره) بافته شده است. تراکم نیز مانند شانه است و به تعداد گره در هر متر مربع از طول فرش ماشینی می گویند.برای مثال فرش دارای تراکم 2550 در هر متر مربع از طول 2550 ریشه یا گره بافته شده است.
فرش شازده با 2500 متر مساحت بزرگترین نمایشگاه فرش در آذربایجان بوده که دارای چندین طرح متنوع از فرش های 1500 در نقش ها و طرح های مختلف می باشد.
مناسب ترین قیمت ، بالاترین کیفیت و متنوع بودن فرش ها مهم ترین نقطه تمایزخرید فرش ماشینی در تبریز می باشد که با ایجاد محیطی آرام و دلنشین یک تجربه خرید به یادماندنی از خود در ذهن شما به یادگار می گذارد.

خرید اینترنتی فرش ماشینی در تبریز

برای خرید فرش ماشینی در تبریز با بهترین جنس و بالاترین رضایت مشتری با جدید ترین طرح و زیر قیمت بازار با تضمین اصل بودن کالا میتوانید خرید اینترنتی خود را از وب سایت فرش شازده ثبت کنید
دیدگاه‌ها 0

*
*

2 × 5 =